måndag 2 februari 2009

Hundspaning i Visättra

Senaste dygnet har jag sett följande hundraser:
Pudel (mellan)
Mexikansk nakenhund(tror jag)
Sheltie
Vavva
Schäfer
Belgare(groendal)
Howavart
Schäfer/rottis-korsning
Japansk spets. 
Sen har jag sett någon form av nakenkatt ute i koppel! Och EN utekatt. 

Det verkar bo iaf några flera hundar i de här studentlägenheterna, så jag är inte helt ensam om att ha hund iaf. Skönt! Dessutom finns massor av utrymme för inomhusträning i trapphus och korridorer! Lägenheten känns inte så himla liten nu, att jag har ett sovloft spelar nog en stor del för det. 

Har ägnat dagen åt att fixa massa grejer. Har sågat, borrat, skruvat, snickrat, borrat osv. Jag tycker det är väldigt tyst här, man hör inte mkt av dem alls. De har nog en annan åsikt om allt mitt borrande tror jag. Men nu är jag klar med det! Så de får lite lugn och ro de också.. Hundarna och jag har gått en långis för att bekanta oss lite med miljöerna här. Imorrn ska vi träffa en tjej som bor i huset mitt emot som svarat på ett inlägg om hundvakt på SH´s forum, byta lite hundvaktstjänser då och då är det tänkt! Samt mycket trevligt att få en guide om bra promenadområden.. :) 

Inga kommentarer: