fredag 30 januari 2009

Snart så bär det av..

Imorrn ska det målas och monteras sovloft med Monas hjälp, tack på förhand för hjälpen! Ska bli spännande ;) Börjar inse att jag verkligen ska flytta till en EGEN bostad. Det är rätt stort. Om inte det var stort nog så ska jag flytta söder om staden, jag som är en riktig norrorts-unge... Jag vet inget om vad som finns på "andra sidan", eller, jag vet en del, men inte lika mycket som jag vet om vad som finns här på denna sida av stan.

Sen så får jag leta lite nya promenadkompisar i trakterna, för känner i princip inget hundfolk på den sidan av stan. Det är väl inte så svårt, fast vet inte hur mycket hundar det bor i mitt område, men det återstår att se. :)

På morgonprommisen fick vi sällskap av en dam som jag inte kommer ihåg vad hon heter, men hon har iaf en trevlig papillon och känner en vän till mig. Världen är allt liten ibland. Det var iaf trevligt med lite snacksällskap och hundarna blev lite tröttare än vanligt av att ha sällskap av en rätt främmande hund. Men det gick bättre än väntat. När Crux nosat på honom så var det inte så mkt mer, för han var inte så intresserad av att leka. Yoda skulle däremot mopsa sig och hålla på att morra och steppa runt med stel hållning ett tag. Jag tycker hans osäkerhet mot andra hundar börjar växa, trots att det inte har hänt något eller så. Han har inte fått hälsa på främmande hundar på ett tag, eftersom han beter sig illa. Vid möten stirrar han "bara" och reser ragg, kanske morrar lite också. Jag gillar inte att släppa fram honom till andra morrandes med ragg och hög svansföring.. Undviker gärna det. Men att han inte fått kolla in dem kanske ökat osäkerheten? Vem vet. Jag får fundera vidare på det och klura ut hur han kan bli mer bekväm med att möta hundar utan att hälsa på dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du klarar dig säkert fint på "andra sidan" också. Och nu när du flyttar söder om stan får du hänga på oss och garagetträna i Älvsjögararget.