lördag 21 februari 2009

Magsjuk?

Igår var jag på middag hos några vänner, åt massa god mat samt drack 1,5 glas vin. Inga stora mängder, och med en massa mat och vatten dessutom. Morgonen spenderade jag sittandes på toa med en balja i famnen och.. ja. Magen är paj åt alla håll, ni kan lista ut resten själv med lite fantasi. Efter att ha spytt upp mina inälvor, vilket det kändes som, så mådde jag faktiskt lite bättre. Men jag är yr och mår väl inte på topp direkt. Kan inte stå upp längre stunder, inte äta mer än ca 1 dl i volym i taget och känner mig konstig. Vet inte om det är någon kräksjuka jag åkt på, matförgiftning verkar osannolikt eftersom ingen annan som käka av maten blev dålig. Så det är bara min kropp som fått sig en släng av något otrevligt. Tur att jag inte hade några andra planer än att skriva seminarie-rapporter i helgen då.

När jag väl kom ut längre än utanför porten med hundarna så gick vi till en inhägnad och träna lite lätt lydnad. I vanliga fall tar det 10 min dit, idag tog det 20! Så vi var ute i en timme, i snigeltempo. Nöjda hundar iaf, och jag blev lite piggare av luften faktiskt..

2 kommentarer:

Sofie sa...

Usch då! Hoppas du mår bättre snart!

Anonym sa...

Ida, du ser inte något samband med din vana att pussa på Crux tassar när ni gosar, med att bli sjuk. Hoppas du är bättre nu iallafall. Det värsta som finns att genomgå i smittsamma sjukdomar är väl just kräksjukan!! Stackare./Moon