fredag 27 februari 2009

en lättande nyhet

När jag fick den här nyheten så kände jag mig lättad, jag vet inte varför direkt. Men jag känner mig lättad. Det är nämligen så att min första hunds uppfödare har blivit dömd för djurplågeri. Inte så roligt kanske, men jag hoppas hon slutar med alla djur nu, att hon får djurförbud. Det känns som någon sorts upprättelse, trots att jag inte alls är inblandad i fallet. När en uppfödare rekommenderar valpköpare att sätta på en nylonmunkorg och sen köra med silvertejp när de lämnar valpen ensam så den ska vara tyst. Tja. Då har något gått väldigt fel. Personen är inte frisk, det är jag mycket medveten om. Jag hoppas bara på att det blir en väckarklocka om att man inte kan bete sig hursomhelst mot djur(eller valpköpare).


1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Hej Ida!

Vilken tur att hon åkte fast för detta! Hur hemskt som helst, nylonstrumpa och silvertejp, hon måste verkligen vara störd!!!

Kul att du tittat in på min nystartade blogg. Jag kommer följa dig och de dina också.

Hej så länge, kram Anna-Karin