måndag 16 februari 2009

Kräksdoft och blödande näsa

Dagens tips: Om ni har varit iväg nånstans, tex på träning i ett kallt garage, och haft med en termos med varma koppen. Töm den DIREKT när ni kommer hem. Tänk inte "jag gör det sen"... För när sen inträffar så öppnar ni termosen och möts av en odör som liknar doften av fyllespya.. Jag åkte tåg i söndags förmiddag, så jag hade den lukten rätt färskt i minnet. Lite intressant var att det var "samma" spyor hela vägen från mitt hus till tåget? Liksom, de såg exat likadana ut.. Iaf. Gör inte så med termosen. Det luktar väldigt illa och är väldigt äckligt.

I övrigt så har jag inte gjort så mycket mer idag än att skriva klart mitt ex-jobb och Plymouthbröderna, promenerat med hundarna samt ägnat mig åt lite inomhusträning. Yoda gjorde jag lite avslappningsövningar med, gick väl inte alls så bra, han var spännis och ville inte alls vara stilla och tyst samtidigt, utan var bara nervös. Så vi tog det bara lugnt. Crux började jag shejpa snurra runt med. Det är inte så svårt på en hund som jag då och då berömt när hon snurrar ett varv, och som dessutom erbjuder massor med beteenden så fort man håller i något gott. Hon är väldigt rolig på så vis :) Sen busa vi lite, och blev lite väl stissiga så min lilla häxa bet mig i näsan, och blodet bara forsade! Eller, nä, det kom en droppe, men det gör ont! Det var då jag tänkte: "tur att det där inte var rottis-valptänder"..

För övrigt kan varken jag svara på kommentarer, och andra verkar inte kunna ge kommenterar i min blogg just nu. Jag tror det är något vajsing och jag klurar på om jag kan lösa det eller om jag ska skylla på Google..

1 kommentar:

Sofie sa...

Hehe jag gillar Crux! Hon är söt och cool :D Men så har jag ju en förkärlek för hundar som bits ;)

Jag har kunnat kommentera, men haft lite problem att kommentera som Open ID, viket de flest nog använder. Däremot har det fungerat bra med google-kontot