tisdag 3 februari 2009

Hundforum och promenadsällskap

Jag är aktiv på några olika hundforum, och med på några där jag bara läser. Det är intressant att se hur folk beter sig på olika forum. Ett av dem jag är med på är verkligen klubben för inbördes beundran, det är väldigt snuttipluttigt, ingen kritiserar någon annan, alla håller med varandra hela tiden och det är sällan någon skriver något "provocerande". Det har väl sin charm det också. Ett annat forum jag är med på finns det flera medlemmar som är kunniga inom hundträning, hundmat, avel, bruks och annat. Det är nog det forumet jag mest förlitar mig på om jag har funderingar kring hur jag ska träna saker, ofta är svaren "bra" så att säga, sällan totalt okunniga uttalanden av de som svarar. Sådana uttalanden, samt en stor drös personliga påhopp och hätsk stämning präglas ett annat hundforum av. Där kan debatterna bli lite väl hätska om vi säger så, och det är inte sällan trådar måste tas bort.. Jag tycker iofs att det är lite roande att skriva på det forumet, samtidigt som det är rätt uttråkande att sitta på forumet eftersom det är samma frågor som ställs hela tiden, och en del svar är väldigt lätta att förutsäga..

Idag har hundarna varit ensamma i 2,5 timme och det gick bara bra tror jag! Sen träffade jag en granne som har en japansk spets, och vi var ute och gick en runda med hundarna. Spetsen tyckte dock att mina hundar var lite obehagliga, de stod inte stilla tillräckligt länge för att man skulle kunna nosa på dem, de morrade när de ville leka(Crux lekmorrar) och de ville leka och de var studsiga och överallt.. *skrattar* De är ju dvärgpinschrar. Mina små var iaf nöjda med lite sällskap även om sällskapet inte var så intresserad av att leka deras vilda lekar, och jag tyckte också att det var trevligt med lite promenadsällskap. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ida, hoppas ni har det bra i nya lägenheten och nya omgivningar...

Tack för kommentaren i samband med mitt inlägg om min älskade katt Sölve - men vi fick många år ihop och han fick vara frisk hela sitt liv så det är jag glad för.

Kram
Heidi & Theredones

Anonym sa...

Vilka forum är du med i? Har själv provat mig runt och är lite sådär till vad välja faktiskt! //Lena

Anonym sa...

Om du inte vill skriva ut dem här, forumen alltså så får du min e-postadress här! lena_dahlgren@live.se