måndag 23 februari 2009

Jag och mina i-landsproblem.. Det här är ett gnällinlägg över hur jobbigt det är att vara fattig student och inte ha någon bil!

Nu är det så att jag behöver åka till kungens kurva för att handla en del grejer, en del på ikea samt en säck hundmat. En säck hundmat väger 15 kg, det är ju genomförbart att få med på en pirra på bussen, nemas problemas. Men när man ändå åker dit vill man ju gärna shoppa allt på en gång. Behöver en massa belysning, och lite annat på ikea. Och då blir det rätt drygt att handla detta allt på en gång om jag ska ta allt på bussen. Det är faktiskt omöjligt för att uttrycka det milt. Jag kanske ska hyra hela bussen? Får försöka flörta till mig lite taxiverksamhet tror jag minsann.. Det är inte lätt att vara fattig student utan bil. Jag har ju haft egen bil och är van att ta bilen överallt. Innan det så lånade jag föräldrarnas. Men nu bor de på andra sidan stan, och att åka och hämta bilen hos dem känns ju rätt.. Tja.. Dumt, även om det faktiskt är genomförbart. Fast, så går det nog fortare att åka två ggr till kungens kurva...

Äh, jag ska ordna upp här med lite belysning så jag ser vad jag gör när jag syr tex. Har ingen bra arbetsbelysning vid symaskinen. Ser ju inget, börjar bli gammal och blind.. *S*

Inga kommentarer: