torsdag 30 april 2009

Inge mer exspot för Yoda

Jag behandlade Yoda med exspot i förrgår. Igår började han nafsa sig själv i baktassarna som att han blivit myrbiten. Jag avvaktade till idag, och i förmiddags fortsatte han intensivare med detta beteende. Det blev in i duschen med honom på momangen!!!! Schamponera 3 ggr och skölja massor jättelänge. Då kan vi stryka exspot från listan, och troligen kommer jag inte behandla honom med något annat kemikaliebaserat medel heller... Det var INTE roligt att se honom reagera som han gjorde på exspot. 

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Hoppas Yoda är bättre!
Mina katter fick kraftig förgiftning av ett naturpreparat mot fästingar. Veterinären sa bara att jag hade tur att båda överlevde. Det var det värsta jag sett!
Nu kör jag Apotekets fästingdroppar på katterna och Scaliborhalsband på Doriz. Går ju bra när man har en stor hund. Värre med pyttesmå hundar, då blir ju allt i större dos för deras kroppar jämfört med större hundar.