fredag 17 april 2009

En uppdatering

I förrgår var jag i Hagaparken för att träna lite med Sandra A och Sofie, och deras hundar då såklart. Ingen av oss hade någon speciell plan så vi körde mest en del filtövningar samt lite budföring med Yoda samt lite sökövningar med Bacardi. Även om träningen var ostrukturerad så var det trevligt att bara umgås och ta det lugnt med hundarna. Yoda lade sig självmant ned i gräset och kopplade av trots att det var rätt mycket liv i parken.

I går hade vi en rätt lugn dag, men på kvällen gick jag ned och gjorde lite filtövningar brevid Huddinge Hundungdoms plan här i Visättra. Det var mycket konstigt på planen tyckte Yoda, för när vi började gå förbi där höll de på att bära fram agilityhinder och sånt. Mycket att titta på dvs. Vi körde lite att sitta och titta på bara, och ha fokus på mig trots att det var hundar som skällde och det dök upp nya hundar 40 meter längre bort då och då. Några kom rätt nära, vilket gick bra det med. Så jag kände mig nöjd med det lilla korta träningspasset och gick hem medans det fortfarande gick bra. Jag är rätt dålig på att sluta när det går bra, utan kör gärna på för länge..

Dessutom så har NÅGON dumpat en barrack nere på ängarna som jag antar ska brännas upp?? Det var redan en brasa där, som det såg ut som att kommunen hade hand om. Härligt att de bränner avfall nere på ängarna. NOT. Jaja, det är iaf mkt blött i marken och det var brandslangar å grejer där för att undvika spridning. Men ändå.. Det måste ju finnas bättre ställen. *muttrar*

Inga kommentarer: