torsdag 30 april 2009

Glass i gamla stan


I förmiddags var det meningen att jag skulle byta ut min p-stav jag har i armen mot en ny. Det gick inte. Fick en bedövningskräm, men när barnmorskan började karva djupt in i armen efter min stav så gjorde det för ont för att jag skulle klara av det. Jag har nog problem med att någon skär i min kropp, att det sen känns som att jag ska svimma av smärta underlättar inte direkt. Fick en remiss till Huddinge där de kan ge mig riktig lokalbedövning istället. 

På eftermiddagen var jag i stan för att ta en glass med Lina. Åt de goda våffelstrutarna på Muren i gamla stan och njöt av solen, samt vandrade runt lite och pratade. När jag väntade på henne på centralen så tränade jag lite med Yoda, att ligga ned och koppla av. Han erbjuder ligg efter en stund när vi står och väntar på något, vilket jag såklart uppmuntrar! Så han låg avkopplat med fokus på mig under spottkoppen på centralen bland allt folk. Jag är så grymt nöjd över att vi kommit så långt i vår träning! Hundar som passerade är dock en mycket stor störning för honom. Han fick även promenera runt i stan bland massa folk, nemas problemas. Han bekymrar sig inte för att det är mycket folk, får man dessutom smaka på lite god glass och få komplimanger av folk man möter så är dagen inte fy skam för en liten dvärgpinscher! 

1 kommentar:

My sa...

Hejsan!

Väldgt fin vovve du har :)

Nu är det så att jag också har en röd dvärgpinscher som jag nyligen tagit över. Jag sitter nu och kollar hans syskon och han har ett syskon som heter Yoda och är röd.

När är din Yoda född?

Mvh My & Melker (Max-Junior)