tisdag 5 maj 2009

inredning som process

Det har hänt rätt mycket senaste tiden, och nu har jag fått min handledare till min B-uppsats så nu är tankeverksamheten igång igen efter några dagars mental vila. Dock en välbehövd sådan! Men nu är jag på språng igen.

Sitter och funderar på inredning och sånt efter att pratat med min yngsta syster som lider av samma fenomen som jag: att aldrig bli klar med inredningen. Det är alltid något som kan fixas lite till, ändras på, målas om eller så. Jag ser det inte som något negativt, för jag vill inte bli klar. Att inreda är liksom inget som är definitivt när man är "klar" utan det är en process. Man prövar sig fram bland olika alternativ. Sen så passar ju inte tomteröda gardiner året runt, utan där kan man byta och förnya utseendet hemma med enkla medel.

Mitt nya projekt är iaf att bygga en stege till min loftsäng. För när jag gjort detta kan jag använda underskåpen till mina vitrinhyllor till sitt egentliga ändamål(vilket inte är att vara stege) och få in en massa glas och grejer i dem = mer plats i köksskåpet. Dessutom kan jag då måla om dessa vilket jag funderat på ett tag. I samma färg som jag målade byrån i! Förhoppningsvis får jag då så pass mycket mer förvaringsutrymme att jag kan slopa min fula tv-bänk. Och sen så ska soffan bytas ut mot en dagbädd. Många bollar i luften samtidigt. Rent tidsmässigt kommer dagbädden bli det första tror jag. Sen har jag massa andra små projekt som jag vill ta tag i. Dock ska det ordnas med finasiering till dessa först, dvs sommarjobb.

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Jag blir inte heller färdig, någonsin. Tänk så tråkigt om man inte hadse något att förändra. Fast ibland önskar man ju att alla stora projekt vore färdiga....