fredag 17 april 2009

Vart bor jag?

När jag var ute i förmiddags på en tänkt långpromenad i skogen så ser jag en polishelikopter cirkulera över skogen bakom häktet. Samt polisbilar lite här och där, som åker runt och "håller koll". Jag gissar att någon inte vill vara på häktet och helt enkelt stack därifrån utan tillstånd. Så när jag skulle ut i skogen så sprang en förrymd brottsling runt där. Antagligen inte någon livsfarlig människa, för de placeras nog på säkrare ställen.. I hope. Men jag gick inte i skogen, utan gick över ängarna. Där rök det. Baracken jag nämnde i förra inlägget stod i lågor. Med x antal brandbilar och brandmän runt sig. Några i rökdykardräkt. Jag antar att det var en övning av något slag. Halva södertörns brandförsvar satt bredvid i campingstolar och drack kaffe.

Det härliga är att min hund inte bryr sig ett dyft om att vi promenerar förbi brinnande byggnader och polishelikoptrar. Schäfrar däremot, de är äckliga!

1 kommentar:

Sofie sa...

Hahaha! Ja med Ida hallååå! Schäfrar bits ju! Det gör varken brandmän eller helikoptrar!