måndag 13 april 2009

micropotatis

Det tjuter verkligen när man bakar potatis i micron. Lite pyser och tjuter som en sån där gammal kaffekanna! Till potatisen blir det röra med färskost och kyckling. Och lite annat som råkar trilla ned. Vi får hoppas att det inte är något glas i den här kycklingen då, inte för att jag råkat ut för det förut, men jag har dragit mig för just att köpa kyckling senaste veckorna..

Det är inte lätt att hitta på nyttig mat varje dag, eller hyfsat näringsriktig mat åtminstone. Jag vill ha någon form av kycklingsoppa, den ska liksom vara gulaktig, innehålla bland annat citrongräs. Jag har ätit en sådan soppa en gång, men finns inte en chans i världen att jag kan få receptet dock.

Yoda har fått ett lydnadspass nere på planen. Det gick faktiskt väldigt bra. Vi körde lite baklängesgående med spontana ställanden, sen sättanden och lägganden. Gick över förväntan efter som aldrig lagt in de senare i baklängesgåendet förut. Jag går alltså bakåt och hunden går mot mig, framåt. Sen en del filtövningar, och en del avkoppling. Samt så försöker jag få till stimuliskontrollen på sitt och ligg, men jag måste lägga upp en vettig plan på det först, för de jag har nu funkar bra i huvudet men inte i praktiken. Han var iaf förvånandsvärt lugn och fokuserad hela passet! Och klarade av förbigående hundar och folk hyfsat bra. Såg sen när jag kom in igen att vi varit ute i ca 1,5 h. Visserligen tog jag en prommis på typ 20 min också, men större delen var träning. Och han var inte trött!

Inga kommentarer: