fredag 4 december 2009

Mer sjukdom..

Jag är fortfarande dödssjuk i nån förkylning/baconfeber eller whatever. Jag bryr mig föga om vad det är, jag bryr mig bara om att bli frisk! Har legat till sängs sen måndag kväll, och känner mig inte alls bättre. Bara symptomen som skiftar. Första dagarna en rejäl huvudvärk, feber och halsont. För att sen övergå till en rosslande slemmig hosta i kombination med feber och huvudvärk. Idag nyser jag och näsan beter sig som nån form av fontän. Magen verkar strula den med för att göra det ännu härligare. Imorse vaknade jag klockan fem och kunde inte somna om, efter 4 timmars sömn. Tala om för min kropp att den behöver sova för att bli frisk? Löste detta med att lyssna på när Martin Emtenäs pratade om björnar i Härjedalen och dricka kaffe. Kunde ändå inte sova och kaffe botar huvudvärk. Kopiösa mängder vatten dricker jag också, ständigt törstig.

Det sura med detta är att Tomas smitta mig med denna förkylning. Han var sjuk i MAX tre dagar, och jag ligger fortfarande som ett kolli i sängen. Han får ta sitt straff och komma hit idag, framförallt så har han lovat att ta en långpromenad med stackars Yoda som gör skäl för sitt smeknamn spralleman just nu. Det gör han i vanliga fall också. Föreställ er vad 5 dagars vila utan fysisk aktivitet gör för en överenergisk hund.. Eller, han jagade lite betongrådjur häromkvällen.. *vissel* Lite mentalt har jag orkat med, lite lätt lydnadsträning, gömma mat och annat som inte kräver så stor ansträngning från min sida. Vill någon förbarma sig över hundstackaren så är ni välkomna...

Inga kommentarer: