tisdag 1 december 2009

Höjdpunkter i tillvaron.

Trots att jag ligger hemma sjuk och försöker skriva en hemtentamen om ekonomiska förändringar så bjuder tillvaron på en del höjdpunkter. Gårdagens höjdpunkter:
  • Yoda var inte sjuk, och uppförde sig exemplariskt hela eftermiddagen hos veterinären. (mer om det kan ni läsa här)
  • T har fått lånelöfte.
Och till dagens höjdpunkter:
  • En vän och gammal kurskamrat behövde låna lite böcker och anteckningar, och kom förbi här med sin bedårande lilla chihuahuavalp Benjamin. Bara den sötnosen förgyllde tillvaron, både för mig och Yoda. Dessutom var det trevligt att träffa Linda igen!
  • En nuvarande kurskamrat har fått erbjudande på en lägenhet i mitt hus, våningen under mig. Jag hoppas på att hon får den, skulle vara jätteskoj!
Hemtentamen går sådär. Jag tajmar alltid att ligga i hög feber när jag ska skriva sådana. Alltid. Jag brukar dock alltid få bra betyg på dem också, mitt febersvamlande verkade falla lärarna i smaken.. Iaf förra året. Att försöka förstå och få samman och jämföra perspektiv med en dunkande huvudvärk och uppsvullen hals är dock en utmaning i sig.. Är en utmaning när man är frisk också. Men hemtentor är bra, då kan man tänka i lugn och ro.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch din stackare. Tur att du har saker att glädjas över.
Krya på dig!
Tina

My sa...

Ja det skulle vara så himla kul! Trevligt med sällskap också! :)