tisdag 8 december 2009

helvetesveckorna.

Jag tänkte bara skriva här nu för att gnälla om de kommande två veckorna. De har klämt in ALLA föreläsningar och seminarier(som normalt är fördelade på 4-5 veckor) på två veckor. Det innebär att läsa ungefär 1000 sidor på dessa två veckor, skriva två grupparbeten och gå på en miljon föreläsningar. Utmattningen är ett faktum. Som grädde på moset så har det varit ett jäkla sjå att få tag i all litteratur. Det är väldigt spännande att ha med böcker som har varit slut hos förlaget iaf i ett år. Och sen så "glömmer" man trycka upp kompendium på denna bok till studenterna. Att kursplaneringen kom ut kvällen innan kursen började är också under all kritik. Skrivit ett väldigt öppet mail till kursansvarige om vad jag tycker om denna "planering". Pratat med en kompis som också läst detta program, och detta var tydligen inte ett nytt problem... Det kokar bara lite om mig. Ska nog kika in hos kåren och fråga om de kan smiska kursansvarige och tala om att så här får det fanimej inte gå till, för jag är hyfsat säker på detta. Smisk smisk!

Så, kommande två veckor ska jag hetsläsa, handla julklappar, tvätta, städa, julpynta??, skriva grupparbeten, typ umgås med vänner och pojkvän(eller inte, de vet att jag inte kommer hinna), träna och ta hand om spralle samt typ ta hand om mig själv, med saker som att äta, dusha och inte dricka för mycket kaffe.

Det härligaste är att julen inte blir så mycket lugnare, jag tänker visserligen bara fira med närmsta familjen, nyår har jag inte planer för. Eller, planen är att vara nånstans där det inte smäller så jäkla mycket. Men hela "lovet" kommer gå åt att tentaplugga, det är en sak som är mycket säker. Fast, det är intressanta saker, så får väl gå.

Och nej, jag är inte frisk från min influensa ännu. Sitter och snorar på föreläsningarna. Men jag är pigg i huvudet. Typ.

2 kommentarer:

Sofie sa...

And we löööööv studentliv! Yepp! Yepp! Men jag lider med dig, och vet på ett ungefär hur du har det!

Katta & Doriz sa...

Låter ju underbart att vara student! Stackare!
Jag är så imponerad av alla er som verkligen pluggar. Själv har jag aldrig haft någon diciplin att göra det....
Hoppas alla tentorna går bra.