torsdag 17 december 2009

Lätt sinnesförvirring.

En dag kvar, sen är det "lov" till och med den 8:e januari. Den 18:e är det tenta. Äh, det fixar jag, det är nästan en månad dit så har gott om tid. Ser fram en jul med diskussioner om politik med pappa, för det här är verkligen skitkul! Hoppas pappa tycker det är lika skoj ;)

Dagens seminarium var lite underligt tycker jag. Vet inte vad det var men något kändes annorlunda. Eller så är jag på underligt humör. Kanske var det att jag var någorlunda utvilad när jag vaknade imorse som var annorlunda. Iaf så blev det en del intressanta diskussioner. Bland annat om trevliga saker som socialt kapital. Jag kan räkna upp en handfull som behöver lite mer sånt, och som skulle må bra av det.

Idag åkte jag och E till Huddinge efter skolan för lite shopping. Ja, fixa sista julklapparna till våra respektive samt att jag skulle ha lite mat + en ny kalender för nästa år. Nu är iaf allt fixat, och inslaget dessutom! Känner mig grymt duktig. Vår hemresa blev däremot inte riktigt så lyckat som vi tänkt oss. I normala fall tar det ca 15 minuter från att jag kliver på tåget i Huddinge tills jag är innanför min dörr här hemma. Idag tog det iaf en timme. Vi tänkte ta bussen, men bussen vi ville ta kom inte, så vi tog en annan. Och gick av en station för tidigt och hamnade ute i ingenstans/industriområde. Eftersom det är snökaos ute så har SL lite problem, om ni inte märkt det redan. Det var inte så många bussar och tåg som gick idag, och de som gjorde det kom inte direkt i tid. Så det var bara att traska. En ny buss kunde vi väntat rätt länge på. Till slut kom jag iaf hem till en mycket ledsen hund och en lägenhet som inte städat sig själv när jag var borta. Gå ut med ledsna hunden, värma kaffe, hälla ut kaffet över golvet, svära lite, lägga mig i soffan och äta julvört med smör och glo på Roswell för att senare ta tag i eländet. Nu är det senare och jag har inte ännu tagit tag i eländet, men det löser sig väl. Eller torkar in. Känner någon för att diska så kan de få komma hit och göra det. Och försöka få min hund att gå ut trots att det är snöstorm.

Inga kommentarer: