lördag 19 december 2009

Äntligen lite ledighet

Haft en härlig sovmorgon, fast trött som attan är jag ändå.. *s* Snart dags för andra omgången kaffe. På schemat idag är att sy klart Yodas overall innan jag åker till Tomas. Han fryser som fan just nu, det gör båda grabbarna faktiskt, och även jag. Mig själv och Y kan jag ju klä på ordentligt, T däremot för sköta det på egen hand :P Nån måtta får det vara. Iaf är det skönt att det är 5 dagar kvar till jul, jag har fixat alla klappar och kan liksom bara slappa nu, även om jag har några ärenden i början av nästa vecka att ta tag i.

Igår var jag hemma hos E och kollade på bonde söker fru och sen ett väldigt långt Aktuellt. Det första var bara mysigt, människor som är kära och lyckliga och det bara spritter om dem är alltid härligt att se. Aktuellt kom väl inte riktigt med lika härliga vibbar. Dock känns allt man ser på nyheterna så kopplat till ens studier hela tiden. Demonstranter, antiglobaliseringsrörelsen, demokratisystem, legitimitet, avtal, kompromisser och allt möjligt.

Jag tycker USA och Kina suger på att kompromissa och att de tänker mer på sin "välfärd" än att de inte har någon nytta av sin välfärd när de är döda. Typ. Klimatmötet känns lite som en flopp kan man säga, men förhoppningsvis så finns det en större förmåga att komma överens vid nästa möte, som redan är inplanerat. Hjulet har iaf satts i rullning även om detta möte inte blev riktigt vad man förväntade sig.

GM har tydligen tröttnat på att äga ett företag som ständigt går back, och en del människor på golvet är skitsura för att staten inte räddar företaget. Varför ska staten rädda ett företag som gått back senaste 10 åren? De kan hellre lägga våra skattepengar på att hjälpa alla dessa som nu blir arbetslösa till att komma ut på arbetsmarknaden igen tycker. Den investeringen ger lite mer utdelning än att lägga saab i respirator för obestämd framtid. Dock lider jag med de som blir av med sina jobb, det är självklart jättehemskt för er att få ett sådant här besked.

Inga kommentarer: