tisdag 10 mars 2009

Vaccination av pinnarna

Idag var det dags för pinnarna att få sina sprutor hos veterinären. Passade även på att väga dem. Yoda väger numera 5,2 kg och Crux 4 kg. Yoda har lite mindre fett på kroppen nu än när jag vägde honom sist. De där 300 gramen syns mycket på en liten hund. Sprutorna gick bra, iaf på Yoda. Han märkte det inte, utan var upptagen med att tugga på veterinärens godis. Crux däremot hade lite mer åsikter om att veterinären skulle sticka en nål i henne. Skrek högt och försökte åla sig runt. Jag kommer ihåg när hon fick sin 12-veckorsspruta. Då var hon också så. Men hon var mindre och var därmed inte lika svår att hålla i. Inte för att hon är svår att hålla i med sina 4 kg, men svårare än när hon var mindre. Allt beror ju på vad man jämför med.! Efteråt var det dock inga problem att äta godis eller pussa på veterinären. Så hon blev inte traumatiserad direkt.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Ja 300 gr är massvis på en liten hund! Det har jag lärt mig av Sally också! Naw men lilla crux då, klart man ska skrika när dom kör en spruta genom skinnet!

Ida Eklöf sa...

Jajamän, det är en av de hemskaste sakerna man kan vara med om! Tur att jag aldrig behövt ta henne till veterinären för annat än vaccination... :)