måndag 2 mars 2009

Matexpedition utan resultat..

Idag innan jag skulle träffa min grupp inför seminariumet så åkte jag med Crux till älvsjö för att köpa hundmat. Missade bussen för att jag var upptagen med att klicka kontakt och stod vid fel hållplats.. Så tänkte att jag skulle promenera, visste ju på ett ungefär vart det låg, TRODDE jag. Inte helt rätt. Det blev en rätt lång promenad innan jag kom fram. Den skulle tagit 10 minuter om jag gick rätt, men tog 40 minuter. Däremot så fick jag se lite mer av Älvsjö än mässan, det var väl trevligt på sitt vis. När jag väl var där så var min mat slut, så jag fick åka hem tomhänt... Ska dit imorrn efter skolan igen.

Iaf så tänkte jag Crux skulle få lite egentid. Hon är mycket mer kontaktsökande när bara vi två är ute. Det kan bero på att när jag går ut med bara henne så är det en tecken för att något roligt kommer hända, som träning. För så är det ju alltid. Samma sak med Yoda, stänger jag in Crux och tar ut honom så är det träning, och då blir man uppstissad. Iaf så är Crux en mycket trevligare hund ensam, trots att hon fortfarande är jävligt envis, men det är ju så hon är. Vi fick rätt mycket egentid. Yoda fick vara ensam hemma och han verkade klara det bra. Pep lite när jag gick, stod utanför och lyssnade och han slutade rätt snabbt. När jag kom hem från äventyret så hade han inte markerat inne eller förstört något! Det är goda tecken, för det är sånt han gör när han är osäker, och att han inte gjorde det idag var skönt. De är ju vana att vara ensamma tillsammans så att säga. 

1 kommentar:

Sofie sa...

Så duktiga dom är! Båda två! jo det blir nog lätt så med två hundar, dom lär sig när man har båda ögonen på dom ;)