söndag 8 mars 2009

Hundöarna och HH

Idag har jag och hundarna varit ute på äventyr! Första åkte vi till hundöarna för att träffa lite andra knäppgökar som också har dvärgpinschrar. Eftersom det blåste och var kallt där bestämde vi oss rätt snabbt för att bege oss till varmare trakter, som i detta fall innebar Himmelska Hundar. Då hade hundarna får leka runt där en stund iaf utomhus och blivit av med lite energi. 

Väl på Himmelska så var vi inte direkt ensamma. Jag har lite svårt för hundcaféen. Det är trångt, mycket folk och mycket hundar på liten yta, även om det är grymt mycket bättre där nu efter de har gjort om! Det blir lätt trängda situationer med hundarna om det är osäkra hundar. Mina hundar är dock rätt duktiga där, de håller sig kring mig och har håller på koll på att de uppför sig, framförallt Häxan Crux som är en dam med starka åsikter och en del humör. Att hon snart ska till att löpa gör väl inte hennes humör bättre antar jag. Hon har ett rätt stort resursförsvar. Idag valde hon ut en gigantisk välmusklad staffehane som sin resurs, som hon skulle försvara mot andra dvärgpinschrar och hundar som inte tyckte han var lika bedårande och älskvärd som Crux tyckte. Självklart så låter jag inte henne vakta grejer/hundar/folk sådär, utan bröt så fort jag såg tendenserna.. 

Imorrn MÅSTE jag ringa veterinären och se till att vaccinera mina hundar. Jag har liksom förträngt det.. Ibland är det mycket att hålla reda på i lilla huvudet för mig känner jag.. :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Har också skjutit på detta med vaccinering. Med tre katter och en klumpig hund och utan bil är det svårt att ta sig till veterinären... Det är bla då jag önskar att Doriz vore en hamster istället *ler*