tisdag 31 mars 2009

äntligen garageträning igen!

Efter några veckor utan garageträning så åkte jag dit idag för att träffa Sandra och Anna. Var trevligt att träna lite med folk igen, och kul att se hur mycket Bacardi utvecklats och lugnat sig efter CU-kursen. Det gör mig ännu mer taggad för att gå den i helgen! Först körde vi lite budföring mellan mig och Sandra. Yoda gjorde fina ingångar hos båda, fast med studs på benet visserligen. Men det är inte viktigt tycker jag, huvudsaken är att han bjuder, springer och har roligt! Hos mig har jag börjat med att han ska vänta och sen ger jag kommando, första gången idag. Han rusade till Sandra alla gångerna! Det är bra, jag vill inte stå och säga marsch femtielva gånger, som ett ord han inte fattar.. Sen körde jag en del baklängesgående och tränade ställande under gång. Samt en massa sitta still och vara tyst. Fick hjälp av både Sandra och Anna med att de satt hos Yoda och belönade honom för rätt beteende när jag var en bit bort. Tack så mycket båda!

Inga kommentarer: