onsdag 11 mars 2009

Ett svårt beslut

Jag har länge funderat på hur Crux framtid skall se ut, och har nu fattat ett beslut om att försöka hitta ett nytt hem åt henne. Det må låta underligt och konstigt, men jag har inte samma band till henne som med Yoda. Yoda är hunden med stort H, han är mitt hjärta och kommer nog aldrig kunna skiljas från honom. Crux tycker jag också mycket om, men inte på samma sätt. Hur jag än försöker ge dem lika mycket uppmärksamhet så blir det inte så, och det gnager på mitt samvete. Det känns inte bra helt enkelt, och det känns inte rätt mot Crux att hon kommer i andra hand i mitt hjärta. Hon förtjänar en familj som verkligen älskar henne som jag älskar Yoda. Det är jättehårt, men nu har jag iaf påbörjat sökandet, och om jag hittar något jag tycker passar henne och det klickar mellan henne och nya familjen så flyttar hon antagligen. Det är inte bråttom och får ta den tid det tar, vi lever och tränar på som vanligt så länge.

4 kommentarer:

Heidi sa...

Hej,

det där låter sorgligt...på många sätt!
Hoppas Crux en dag får komma till ett hem där hon äger någons hjärta.

Hälsningar
Heidi & The RedOnes

Ida Eklöf sa...

Det är sorgligt, men ibland så känns det inte rätt :S

Anonym sa...

Jag är övertygad om att "personkemi" finns mellan människor och djur också. Ibland skaffar man ett djur med de bästa avsikter, sen får man inte den kontkat man räknat med. Alla kan inte passa ihop. Jag tycker du är en bra matte som inser - och vågar erkänna - att hon kanske får det bättre hos någon annan. Eller bätrre, annan kärlek kanske.
Hur du än gör så är det ditt beslut, ingen annan kan känna vad du känner. Hoppas det löser sig för er!

Anonym sa...

...nu såg jag. Ja men det tycker jag var ett bra beslut, är det inte rätt så är det inte det. Och lill crux är inte svår att omplacera tror jag, hon är ju världens goaste :D
Hoppas allt har gått bra med det och att det känns bättre nu!

thisistotallygoinginmy.blogg.se