söndag 22 mars 2009

Nya tider

Eftersom jag numera bara har hund i singular hemma så tyckte jag det var dags att ändra bilden i bloggen. Crux flyttade till sin nya familj i onsdags, och hon verkar trivas toppen där. Alla är lyckliga och nöjda. Här hemma har ett lugn infunnit sig, både jag och Yoda går mest runt och är harmoniska. Det får mig ännu mer att känna att det var RÄTT beslut jag fattade med henne. Alla parter mår bra, och det är det viktigaste! Ibland får man stå tillbaka när det inte känns rätt eller bra, för det klickade aldrig mellan mig och Crux, och det var främsta skälet till att jag kände att jag borde släppa henne. 

Yoda är jättenöjd över att strutta runt för sig själv här hemma. Han har inte sagt ett ljud om att hon är borta, utan verkar istället mycket nöjdare och lugnare än när han hade henne i hasorna hela tiden. Han är gubbig, helt klart, och han vill vara ifred från små intensiva unghundar ;)

2 kommentarer:

Sofie sa...

Skönt att det går bra med Crux i hennes nya hem! :D Känns det rätt brukar det vara rätt!

Anonym sa...

Kan bara hålla med Sofie. Och om han är lugn redan nu vad kommer han då bli av CU-kursen? *S