onsdag 4 mars 2009

Periodiska system i ventilationen.

Jag har en teori om att Crux är en mycket dominant hund som tänker ta över världen. Redan i somras fångades bevis för denna teori på bild. Hon hade redan då listat ut hur man skrämmer ned en rottweilerhane på 55 kg på rygg och talar om vem som bestämmer!

Idag var min första lediga dag på rätt länge. Började dagen med att tala om för människan från min hyresvärd hur det tjöt i min lägenhet när han var här i förmiddags. Det är nämligen så att det tjuter från min vägg mot fasaden. Och det var inget jag inbillade mig, utan även han hörde det(när mina hundar tystnat i badrummet...) och började klia sig i huvudet. Sen öppnade han ventilationsgrejerna under fönstren och upptäckte att något geni satt platspåsar så det inte skulle komma in friskluft?!?! Därför pep det, för att ventilationsfläkten i badrummet fick jobba hårt för att suga in den luft den skulle, så att det sögs luft ur alla vrår som var möjligt, och därav uppstod det tjutande ljudet.

Det ironiska i det hela är att det som fyllning i platspåsarna som var intryckta i ventilationen låg kopior av det periodiska systemet. Det måste varit en jävligt korkad naturvetare, eller döv. För riktiga naturvetare behöver inga kopior av periodiska systemet, de kan det utantill! Och personen verkar inte har bekymrats över det tjutande ljudet? Visserligen ett intressant sätt att hindra att det kommer in kall luft i lägenheten.. men smart skulle jag inte kalla det.

Sen har jag handlat mat, lagat middag till mig och Luss, som var på besök, och sen har vi suttit i varsitt hörn av min soffa och pluggat. Med hundarna snarkande mellan oss. Det var en smart grej att ha någon annan här som också ska plugga, för då måste man skärpa till sig och kan inte springa runt och göra massa annat istället..

1 kommentar:

Sofie sa...

Hahaha jag hittade en torkad disktrasa i min ventilation! Tycker faktiskt det var smartare än en plastpåse!

Och självklart kan jag periodiska systemet utantill! Eller ska jag säga har kunnat.... ;)