lördag 3 januari 2009

Tillbaka i NöllÖtta-området

Nu är jag tillbaka i Kungsängen och Sthlm. Det är skönt på sätt och vis, men det var mycket skönt att komma iväg från allt som är vardag och umgås med goda vänner, som läser mig bättre än jag själv gör ibland. Och som man kan reflektera en massa med över saker, som tex hundträning.

Nyårsafton gick bra. Crux var mer upprörd över fulla högljudda värmlänningar och biljardkule-smällar än smällarna ute. Men hon lugna ned sig rätt snart, annars skulle nog JO(chillie) hoppat in och tuktat lilla polisen lite... Pinnarna fick en liten bit älgben att smaska på. Tror ni Crux ville ha? Nejnej, snobbfröken lukta på det och fnös, för att sen sitta och stirra på det. Dock kunde hon gnaga på det när Yoda gnagt bort senor och sånt och bara benpipan samt lite märg var kvar.. Hon är speciell. Viltkött luktar iofs speciellt, men Crux är snobb när det gäller annat också, som kycklingvingar som tar ungefär 2 timmar att snutta i sig.. Och på tal om fulla värmlänningar så tycker jag att värmländska låter mer som norska än som svenska. Rätt härligt, jag lärde mig en hel del nya ord, relaterade till alkohol, på nyårsafton.. *asg* Dessutom heter Micke inte Micke där, utan Nöllötta. Spännande.. ;)

Lite bilder har det blivit i dagarna, med Mickes kamera ;)

Chillie och Bosse.

Crux tycker väldigt mycket om att leka med rottweilerpojkar. De är hennes favoriter. Det här är Mickes rotta Atlaz som Crux lyckats flörta in sig hos.
Mera bus.

Aaaaahhh den äter upp miiiiig! -Atlaz. Och nu vet alla hur det kommer sig att Crux lyckas få ner sin tunga i halsen på en när hon pussas: den är jättelång!

Inga kommentarer: