lördag 1 november 2008

Konstiga fenomen i skogen


Vi vaknade 7.30 idag och efter en frukosten så begav vi oss väl påpälsade ut i kylan! Nu är det väl dags för långkalsongen kan jag säga, var -0.9 när jag vakna! Tog en långrunda, var nog ute i knappt 2 timmar. Var hur skönt som helst ute när man var ordentligt påklädd, och solen sken. Underbart! Hundarna uppförde sig och det var typ inge folk ute. Mötte totalt två personer, båda såna där hurtiga joggare ;)

Crux hittade en mycket spännande grej nere vid badet. Det var liksom som en liten ström med vatten som puttrade upp i vattenbrynet, så det nästan blev en fontän. Fast inte så det spruta rakt upp. Denna ström med vatten var det massa smågrus i, som gjorde det hela ännu mer spännande! Hon högg efter gruset och doppade nog hela huvudet i sin nyfikenhet på vad i helsike det där var. Så bra roligt ut och hon såg bra konfunderad ut. *s* Kamerans batterier hade dött då, annars hade jag filmat!

Yoda gjorde idag en sak som jag aldrig sett honom göra förut. Han frös totalt och reste raggen ända upp i nacken. Jag vet inte vad det var, han markerade ut mot ett fält, som till synes var helt tomt. Det är lite läskigt när hundar markerar sådär, jag tänker alltid att det måste ligga ett lik eller så där, annars skulle ju hundarna inte bli så upprörda.. Självklart vågar man ju inte kolla vad det är de markerat på heller, utan vi knata vidare. Men det tog några minuter innan han släppte det.. Och många ruskningar. Men nu är han lugn och glad igen.

Det är inte lätt att vara hund, man stöter på många konstigheter på promenaderna. Tur att det är sol ute iaf säger Yoda!

Inga kommentarer: