måndag 10 november 2008

Påträngande människor.

Efter att ha spenderat halva kvällen åt att läsa och analysera markusevangeliet så är jag lite trött. En lång dag i skolan innan det. Men jag klagar inte, jag älskar att studera och lära mig saker! Även om jag blir trött och mest vill sova ibland.

Helgen har förövrigt varit toppen. Mer säger jag inte om det *hemlig*

När jag var på väg halvspringandes till pendeln i flemmingsberg blev jag ATTACKERAD av en kvinna från läkare utan gränser. Detta är vanligtvis en organisation jag har respekt för. En del av den försvann idag. Hon anklagade mig för att jag hade bråttom, att det väl inte var så viktigt, att jag måste göra det här nu, för jag kommer inte göra det sen! Väldigt påträngande må jag säga. Jag sa nej och hejdå efter hon joggat efter mig en bit med sina argument.. Alltså. Hon SPRANG efter mig och försökte övertala mig. Hade god lust att be henne lämna mig ifred och sluta vara så jäkla påträngande, för det ger bara organisationen dåligt rykte. Hon kanske jobbade som paparazzifotograf tidigare, så att vara påträngande var inget större problem för henne? Jag kände mig iaf hyfsat obekväm med detta. Hon anklagade, försökte ge mig dåligt samvete, undertoner av att jag var en dålig människa. Lät mycket irreterad och anklagande på rösten samt upprörd när jag sa att jag inte ville prata med henne. Även om man tigger pengar till organisationer kan man väl för bövelen ha lite folkvett??

Idag fick jag ha mina bebisar för mig själv på pendeln. Satt och pussa på dem hela vägen hem, man är lite ensam i höstmörkret. Och saknar dem om dagarna.

Inga kommentarer: