lördag 15 november 2008

Äckligt tangentbord.

Har i flera veckor tittat på mitt tangentbord med äckel i blicken.. Det är äckligt, riktigt äckligt. Visserligen sett äckligare. Men jag tycker inte om skitiga tangentbord, jag kan leva med att annat är skitigt och äckligt, men när det gäller tangentbord är jag lite känslig. Framförallt hos andra människor, när det är en massa hudavlagringar på knapparna.. *ryser*

Före:

Så idag tog jag tag i det. Ordentligt. Är iaf några månader sen jag putsade av det. Har nog inte tagit bort alla knappar och fixat ordentligt nångång faktiskt. Så idag rök alla tangenter av, diskades ordenligt, under tangenterna torkades det bort massa gojs. Mestadels hundhår och damm. Med tanke på hur mycket och ofta jag käkar vid datorn så var det minimala mängder grejer i det. Men nu är det rent! Bilden illustrerar den roligaste delen, att sätta tillbaka alla tangenter på rätt plats! (jo, jag fotade det först så det skulle blir rätt..)

Så här rent är det numera under mina tangenter! Och jag njuter av det! :D



Jag hade ingen tryckluft att tillgå, vilket är det bästa. Fuktig trasa är kanske inte det mest optimala, men är man försiktig så funkar det! Man behöver ju inte direkt ösa vatten över elektroniken.. *s*

Inga kommentarer: