lördag 8 november 2008

Dvärgpinscherträff på gärdet!


"man kan inte bara ha en pinne!" ;)


De andra inklusive göteborgarna hade varit på Pets in Town innan och shoppat lite när vi möttes upp utanför Himmelska hundar för att vandra till en rastgård på gärdet. Väl där släpptes alla hundar och fick busa runt ett tag. I rastgården var vi 16 pinnar +en blandis som studsa runt. Inget knorr eller bråk, och inte speciellt mycket skällande heller med tanke på mängden hundar. Härligt när alla hundar går ihop sådär bra! :) När hundarna busat en stund begav vi oss till Himmelska för MAT! Jag var vrålhungrig, och det var jag nog inte ensam om. Satt väl där i några timmar innan jag blev dödstrött och kände att jag behövde hem och vila lite, även mina små var små tröttmössor.

På centralen i väntan på mitt tåg ringde jag Ln för att fråga en grej. När jag står där och snackar i telefon går folk fram hejvilt och hälsar på mina hundar. Jag börjar tröttna på det, att alla går och lockar på mina hundar. Det resulterar i att de inte slappnar av och alltid spanar på folk och hoppar mot dem för att få uppmärksamhet, och det funkar, för alla tycker de är så söta! *muttrar* Det är såklart jag som får säga ifrån till folk. Vad hände med "får jag klappa?" innan man hälsar på någons hund?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja har samma probs me mina.. Att folk ska vissla,ropa,locka på dom.. När dom sitter ner o varvar ner.. Man blir såå trött på sånt där.. Fråfa först o invänta svar tack!