torsdag 28 maj 2009

Nu finns ingen återvändo..

Nu tryckte jag på "skicka" och skickade iväg min b-uppsats till kursansvarig, och opponering. Så nu finns det ingen återvändo.. Eller, jag får ju ändra lite efter opponeringen och innan betygssättningen. Men det är ändå rätt nervöst. Ännu nervösare än en fet hemtenta eller salstenta. Dels för att andra än läraren kommer att läsa den och ha synpunkter.

Rubriksättning har aldrig varit min starka sida. Men det blev "Förändras högskolestudenters syn på religion i och med studiet av religionsvetenskap?". Har gjort lite research och alla högskoleuppsatser verkar ha långa krångliga rubriker, så varför ska jag vara sämre liksom.. ;)

Nu slog mig tanken, om en vecka är jag helt klar med denna termin och är LEDIG. Vad ska jag göra då? Läsa VANLIGA böcker istället för kurslitteratur? Och inte spendera en massa tid på att plugga? Än så länge har jag inte heller något jobb, så det blir mycket tid att förspilla, och utan inkomst så kan jag inte ägna mig åt nöjen som innebär utgifter direkt. Fast jag var på en arbetsintevju igår, och håller tummarna på att jag går vidare!

Inga kommentarer: