lördag 30 maj 2009

kött är faktiskt vidrigt...

Jag trodde inte jag hade problem att hantera färskt kött. Det har jag. Framförallt rött kött. Det är ju faktiskt riktigt vidrigt, det luktar förfärligt och är äckligt. Att äta det är en sak, men att tillreda det.. *ryser* Min pojkvän råkar vara en storkonsument av kött, så när jag är här blir det en del sånt. Nog för att jag äter kött, men jag ogillar att äta mycket kött, det känns mer fel att äta mycket kött än att bara äta lite kött. Visst äter jag i båda fallen kött, jag bidrar fortfarande ekonomiskt till köttindustrin och sponsrar djurens lidande. Men jag försöker lindra mitt samvete med att jag inte gör det så mycket. Vad det nu hjälper djuren....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv är jag okänslig för sånt... lagar ju mat till jycksen ett par gånger i veckan, och dom är ju inte vegetarianer. Men Alexander tycker sånt är äckelpäckligt.
/Dvärghundspossen

Ida Eklöf sa...

Till hunden kan jag stå och skära i diverse kött och inälvor, det äcklar mig bara när det är menat att jag själv ska äta det.. Av någon anledning.