måndag 11 maj 2009

Vetepåsens många användningsområden.

Jag är inne på andra veckan av mitt uppsatsskrivande och har precis börjat jobba ordentligt på mitt frågeformulär. Jag valde den metoden för att jag innan tyckte den verkade enkel. Tji fick jag! Det finns INGET enkelt med att göra frågeformulär kan jag tala om, om man nu inte är den som fyller i det och inte den som ska utforma det och genom detta försöka få fram något som kan besvara ens frågeställning. Vet ni hur mycket litteratur det finns om hur man gör formulär? Det är helt otroligt. Jag har nyss upptäckt en helt ny värld.

Sen så ska jag undersöka om personers värderingar och livsåskådning förändrats i och med studiet, vilket kanske inte är det lättaste att hitta på bra frågor som inte är allt för ledande för att få besvarat. Men det ska få gå!

Jag har inte kommit på mycket idag angående uppsatsen. Men jag har kommit på hur man lätt kan ha kaffekoppen i soffan utan att den välter, och så den dessutom håller sig varm! Använd en sån där vetepåse man har i micron för att den ska bli varm, värm den, vira runt koppen så koppen står stabilt. Tada! Detta förutsätter dock att man har en hund som ligger stilla i soffan, även om den ligger på den varma vetepåsen... Yoda gillar varm vetepåse. Han brukar få den uppvärmd och ha i soffan ibland på nätterna under alla filtar, framförallt om det är lite kyligt.

Inga kommentarer: