lördag 23 maj 2009

Hur många flikar har du?

Jag har en tendens att köra iaf minst 4 program samtidigt, ha ungefär 30 flikar uppe i firefox, något dokument i word samt x antal pdf-filer. Gärna med antagligen itunes eller spotify i bakgrunden som antagligen spelar någon musik. Min käre T säger att detta är ett fenomen bland mac-ägare. Jag fattar dock inte att hans dator (någon form av PC) som är mycket bättre hårdvarumässigt inte klarar detta medans min lilla bärbara inte laggar ett dugg??

Iaf. Kollade nu igenom de flikar jag har uppe nu. Det är verkligen spridning mellan saker, följande jag jag uppe:
3 bloggar
facebook
DN
Vovve.net
sv. kyrkan, uppsala stift
Libris
Uppsala universitet, teologiska fakulteten
wikipedia
Nationalencyklopedin
norstedts ord
2 sidor med artiklar om agnostik
byggmax
en heminrednings-butiks-hemsida
2 flikar med google-sökningar
klickerforumet

En del av sidorna har med mitt uppsatsskrivande att göra, en del av mitt planerade bygge av en stege till loftsängen, och en del är bara förströelse.. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är en kvinna med många strängar på din lyra helt enkelt. :-)
/Dvärghundspossen