onsdag 6 maj 2009

Hakan i backen!

Jag började dagen med att hurtigt bege mig ut för en liten joggingrunda. Om man vill kalla det för joggingrunda. Jag är otränad, springer ytterst sällan, så det var med flåsande otränad student med mindre flåsig studsande hund som framfördes ute i skogen.. Det positiva med att vara ute den tiden är att man inte möter många människor. Fast, om man möter någon annan som är ute och springer är det säkert en sån där hurtbulle som springer 2 mil varje morgon utan en svettpärla i pannan... *fnys*

Idag har jag börjat shejpa Yoda till att ligga med hakan i backen. Går över förväntan faktiskt med tanke på hur hemskt dålig jag är med min tajming på klicken, och att jag inte ser allt han gör åt rätt håll! Det är enormt lärorikt att spela in när man tränar och titta på det. Jag upptäckte att mitt första träningspass var FEM MINUTER LÅNGT! Konstigt att han var disträ.. Jag måste lära mig att ta fler pauser! Första videon är pass 2, andra videon är pass 3-6. I andra videon var jag mycket duktigare på att ta pauser. Jag är nöjd med dagens resultat. Jag har lite svårt för att shejpa honom just för att det blir så mycket ljud, men nu ignorerar jag ljuden och klickar bara för det beteende jag vill ha, även om han knorrar.



3 kommentarer:

Heidi sa...

Vad duktiga ni är.
Min rottweiler Fidde gjorde det på kommando "ligg Riktigt" :-)

Anna-Karin sa...

Ni är ju jätteduktiga! Jag tycker han är sööööt när han "pratar".

Sofie sa...

Hehe vad söt han är! Vilken skillnad det är i slutet! :D