torsdag 14 maj 2009

Effekter av att inte äta socker.

Det är intressant hur beroende man är av socker och snabba kickar av liknande. För jag mår fruktansvärt dåligt nu, är inne på tredje dagen utan socker och kolhydrater. Eller, jag äter enligt LCHF(low carb high fat) helt enkelt, men inte slaviskt när det gäller saker som potatis. Kan ge upp många kolhydrater, men potäter är svårt.

Känslan av att man har druckit 4 liter kaffe och ätit grymt mycket socker samt samtidigt har en rejäl baksmälla. Lägg på detta på lite psykiska problem som panik och diverse ångest, så har ni ungefär hur jag mått senaste två nätterna(eller, 80% av mitt vakna tillstånd). Första natten sov jag på piller. Andra natten sov jag kanske 2-3 timmar, utspritt. Fick små blunder då och då. Jag mår alltså rätt obehagligt.

Så, bestämt mig äta lite mer kolhydrater än 2 senaste dygnen i några dagar nu för att slippa den här chocken. Även om det är rätt obehagligt hur en "liten" koständring kan påverka en..

Inga kommentarer: