tisdag 12 maj 2009

Projekt: bort med sockret!

Idag påbörjar jag mitt projekt med att äta lite bättre. Dra ned på de snabba kolhydraterna. Socker bort. Tänker inte ta bort kolhydrater helt, men minska ned framförallt på bröd, pasta och ris. Pastan är väl det svåraste, eftersom jag i princip lever på pasta.. Och chokladbollar. Målet är väl att äta nyttigare och mer näringsriktigt så att jag får i mig allt jag behöver. När man pluggar så blir det väldigt mycket kaffe och söta tilltugg.. Kaffet tänker jag inte dra ned på, för det är redan på så låg nivå, jag dricker ens inte det varje dag.

Jag är lite inspirerad över vänner och bekanta som hakat på diverse dieter för att må bättre. En vän drog det hela lite väl långt genom att samtidigt som han startade på en pulverdiet skulle ha en vit månad från rökning, snusning och alkohol. Det var väl mer ett projekt för honom för att se hur mycket han klarade av. Andra har lite rimligare förutsättningar och äter mindre av en del och mer av annat för att må bra och gå ned några kilo.

Inga kommentarer: