måndag 1 december 2008

Ett icke trevligt slut på en annars underbar dag.

I söndags träffade jag Anna-Karin, Linn och Lina för att fika på SmallToBig! Var mycket trevligt, vi tjattrade ett bra tag och sen knata vi iväg till närmaste rastgård för lite hundbus. AK hade kameran med sig och här är resultaten:

Linn gav Lova grädde, hela Lova fick grädde!*

Crux lipar i Linn´s famn.

Här har nog Yoda fått nog av allt stohej och satte sig hos matte, för att sen sova..

Rocky var söt och glad.

Såhär ser det ut när man är på hundcafé: tiggande dvärgpinnar. Och det inte mina som tigger här, min TAR, de tigger inte. Slöseri med tid säger de.. ;)

Jag blev också förevigad ur en icke-charmerande vinkel..


Hade en underbar dag som tyvärr avslutades på ett otrevligt sätt. När jag väntade på bussen i kungsängen så satt ett gäng killar i yngre tonåren rätt nära mig och spekulerade i hur hårt/löst man skulle behöva sparka mina hundar för att de skulle dö. De voffade mot Crux och stirrade på henne, vilket hon fann obehagligt och morrade tillbaka. De var allmänt otrevliga mot både mig och hundarna, vad mer de sa vill jag inte gå in på. Det är inga trevliga saker som passar sig här. Jag försökte bemöta dem lugnt, det bet dock inte på dem, utan de triggade upp varandra ännu mer. Det höll sig iaf på en verbal nivå. De förstörde iaf min dag, var väldigt ledsen och mycket arg när de lämnade bänkarna. Rädd? Nej. Men fly förbannad och hoppas att de där ungarna får igen sin bristande sociala kompetens riktigt jävla hårt nån dag. Kan trösta mig med att de förr eller senare kommer bli inlåsta. För deras beteende kommer antagligen eskalera till mindre lagligt beteende. Även om gårdagen mycket väl kan klassas som olaga hot och kanske bör anmälas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt det ser ut på Small To Big - måste verkligen ta mig dit och ta en shop+fika :)

Fina voffsningar!

Hälsningar
Chris & gänget