fredag 5 december 2008

Utmaningen på dvärgpinne-forumet.

Länk till utmaningen

Vi började idag. Funderade lite på vilken hund jag skulle ta. Men eftersom Yoda är lite understimulerad pga sin skada(han sträckte sig i skogen igår) och nu får vila fysiskt några dagar så får han anta utmaningen! Han skadade sig igår ute i skogen, rejsade som han brukade och kom tillbaka på tre ben. Vad gör man? Bara att lyfta upp och traska hemmåt. Väl hemma halta han inte lika mycket. Inga sår. Inga svullnader. Ingen ömhet. Ingen värme. Antagligen en sträckning, så jag har ordinerat honom vila! Dessutom är det lättare för mig, för han har något man iaf kan tolka som ett gripande till skillnad från Cruxs "ska jag ha något i munnen?? beeeelääää!". *asg*

Så här långt har vi kommit idag:
1.1 Gripa trasan. (jag håller i den)
1.2 Dra i trasan. (jag håller i den)
1.3 Fäster trasan i lådan som jag vill att han ska dra ut, och håller i andra änden av den så han vill greppa den.
(när han greppar trasan tillfredsställande och backar med den går jag till nästa steg)
1.4 Inte hålla trasan alls(jag ska inte inte hålla den alltså). Få honom att ta tag i trasan självmant... (och där är vi nu!)



Inga kommentarer: