fredag 19 december 2008

Park-promenad och ännu en sjukdag

Igår så åkte jag lite spontant in till hagaparken för att promenera och tjattra lite med Mona. Gick en rejäl sväng med hundarna och sen fikade vi. Var jätteskönt att få ett litet avbrott i mitt sitta-hemma-och-ha-tråkigt-stadie som jag har just nu. Däremot förträngde jag att jag är sjuk, och det straffar sig nu. Men det var värt det, för hundarnas och mitt välbefinnande. Att jag idag har grymt ont i halsen är väl inte så roligt, men jag skulle ha det trots att jag inte tog den där turen igår ändå tror jag.

Så idag har vi bara legat i sängen. De har fått komma ut och kissa, jag kan knappt resa mig utan att allt snurrar, knappt se på tv eller datorskärmen längre stunder heller utan att bli helt utmattad. Min snälla mor gav de dock en prommis nu på kvällen, vilket de uppskattade. De fick hälsa på massor av hundar?? Okej 2 då. Det var ju ingen fara så, utan jag var mest förvånad över att hon låter dem hälsa på främmande hundar ute. Eller, var bara Crux som fick hälsa eftersom hon inte ville släppa fram Yoda när han morrade. Så helt bakom flötet är hon inte min kära mor. Och jag är glad över att hon var snäll och tog ut dem en sväng. :)

Inga kommentarer: