tisdag 16 december 2008

Det finns mycket utmaningar..

Jag känner att det är lite väl mycket utmaningar just nu för min smak. Man skall köpa julklappar. Inte vad som helst utan BRA julklappar... Jag har hjärnstillestånd, men idag ska det iaf ske. Imorrn är sista föreläsningen för året, efter den är det lite ledigt. Skönt, men jag kommer troligen bli hur sjuk som helst när allt slutar, för då slappnar man av. Haft en förkylning som legat och grott ett bra tag nu nämeligen, som inte fått tid att bryta ut. Men det får den göra i jul, det har jag faktiskt tid med.

En annan utmaning, som iofs tycker är väldigt givande, är att träna hundarna. De är så himla olika. Så jag får verkligen byta inställning på mig själv när jag byter hund. Crux kan man stissa upp en massa, och det blir bara bättre av det, hon tar och gillar belöningar som kamptrasor och bollar. Gör jag detsamma med Yoda blir han så stissig att det slår runt i hans lilla huvud. Han måste dämpas, ta time-out ofta för att det liksom blir överslag och luktar bränt i hans huvud. Han går upp så himla högt i förväntan så fort det börjar likna en träningssituation, och den stressen blir negativ istället. Jag har inte kommit på det ultimata sättet att träna med honom ännu, men det går bättre iaf, även om vi tar flera steg tillbaka ibland och får börja på ruta ett. Men eftersom han är så exemplarisk i vardagen, så är det inget problem. Den där donnan Crux däremot, hon fyller år idag och hon fyller ETT år! Hon har börjat hitta på dumma grejer när hon inte får den stimulans hon behöver, liksom smyger iväg, hittar något hon inte får ha, och försöker provocera mig med det. Typ "se mig! se mig!"... Hon är underbar.. lovar ;)

Inga kommentarer: