onsdag 17 december 2008

Inomhusdag

Idag vaknade jag med feber. Och ingen mjölk hemma. Ingen mjölk betyder inget kaffe. Dvs en smärre katastrof... Efter att ha somnat om efter frukost och tagit en ipren pallrade jag och hundarna oss ned till konsum för inhandling av mjölk så matte kunde få sitt kaffe och börja tänka klart. Och vovvarna fick sig en promenad. Är helt slutkörd av den lilla utflykten på kanske 30 minuter totalt. Att det var regnigt ute gjorde det ännu mysigare för oss att komma in igen och krypa upp i soffan.

Har blivit lite hundträning inomhus idag.
Yoda: börjat sätta kommando "stå" på ståendet. Bara kört ett handkommando tidigare, så nu kör vi DK. Dock vet jag inte om har riktigt hajat att jag lägger på röstkommandot. Stadga i liggandet har vi också tränat. Vi tragglar med skillnaden mellan sitt och ligg. När han kommer upp i förväntan vid träning så slänger han sig på marken så fort jag öppnar munnen i princip. Jag känner mig lite låst där, för han går upp så mkt i stress och då blir det i princip rundgång i skallen och han bara låter och studsar. Det funkar ibland att jag sätter mig på golvet och sätter honom mellan mina knän(a la ryggsäcken) och klappar en stund. Det dämpar lite iaf..
Crux: Lite ingångar till utgångsposition samt stadga i sittet.

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ vilka fina hundar du har verkligen super söta synd att du inte mådde riktigt bra..MVH Moa