torsdag 25 december 2008

God jul liksom...




Den lilla snälla varianten på kortet. Vet dock inte om skinkan tycker det är en sån god jul. Åt icke-köttätarna i familjen serverades en kokt griljerad kålrot. Det är 100 ggr godare än det låter, utan att smaka julskinka på något vis! Griljeringen är ju julig med senap och honung.. Men smarrrigt smarrigt.. En massa annat gott hade vi på bordet också. Som vanligt rödkålsrisotto, lite olika sallader, ugnsrostade grönsaker med grönkålspesto. Nytt för i år var kålroten, julbollarna(som bestod av tofu och diverse nötter) som också var gudomligt goda och säkert något mer. Det enda köttiga var väl skinkan, sillen och laxen. Och ägg. Fast var nog bara bollarna och kålroten som var helt veganska.

Tallrik med djur:

Tallrik utan djur:

I övrigt är jag rätt nöjd med det här än så länge. Inga katastrofer. Men, jag är skeptiskt inställd till julen, hur man än vrider på det. Det är i vilket fall som helst att alla är hemma samtidigt och har tid att umgås med varandra, spela spel, se på film, tjattra och laga mat tillsammans. Det är mysigt, oavsett vilken tid på året det är.

En av de roligaste julklapparna jag fick vad en bok vid namn "The Ethics of Star Trek" vilken kommer bli mycket intressant att läsa! Lite annat skoj var mer minne till datorn, en till bok, en stegräknare. Fast stegräknaren är min mor så kär i att jag tror hon köpte den till mig och väntar på att jag ska tröttna på den så hon får ta över den? *skrattar* Hon är iaf väldigt förtjust i den, och det var väl därför hon köpte den åt mig! *ler* Vovvarna fick sig en liten varsin leksak. Jag har köpt och fixat rätt mycket nytt till dem senaste månaden, som korgar och massa annat. Samt sytt Crux en nomesele, varmt täcke, och Yoda har fått en träningsoverall så att han skall kunna sitta ned när vi tränar lydnad, även när det är under 5 grader plus ute!

God fortsättning på helgen och året på er, oavsett om ni firar eller ej.

Inga kommentarer: