lördag 6 december 2008

Hund2008


Omständigheterna för dagen: På väg till bussen märkte jag att hon började halta på höger fram, tassen där hon bröt en klo när hon var liten.. Hon är mycket öm i den tån. Hon haltar och haltar, hela dagen. Men när vi är inne i ringen stöttar hon på benet och rör sig mycket bra för att ha så ont som hon verkar ha... Hon har tendenser till att överdriva, kan så vara? Kände mig först som en djurplågare, men eftersom hon kunde gå normalt i ringen (annat, mjukare underlag) så kom jag över den tanken rätt bra.

Domare: Göran Bådegård
Kritik: Feminim, trevliga proportioner. Snygga linjer! Bra huvud och fina ögon. Önskar lite mer haka. Utmärkta tassar. Fin hals- och överlinje. Hyggligt balanserad benstomme. Rör sig trevligt.
Hon fick en 1:a i kvalitet. Oplacerad.

Har haft en underbar, lång dag. Massor med trevliga människor, träffat både nya och gamla bekanta! Sprang även på Madde vid dobbisringen(var annars..? *s*). Det var inte igår om man säger så! Stod en stund och dreggla över dobbisarna, pratade lite om gamla tider innan jag knatade vidare. Träffade även en annan Madde också, som har en tik från samma kennel jag hade min första hund ifrån. Hon kom fram till mig och kände igen mig trots att det var rätt många år sen och jag antaligen bytt frisyr 20 ggr sen dess.. Imponerande! Dagen har bara varit trevlig, Cruxs fann sig rätt bra med att vara på en stor mässa. Efter vi varit i ringen var hon dock hur trött som helst och ville bara sova. Jag med för den delen. Var kissnödig, hade ett blodsocker som var så lågt att jag knappt kunde stå. Jag fattade knappt domarens anvisningar inne i ringen, var såpass uppe i varv att det mest snurra i skallen. Gå dit? Springa? Ställa hunden? Jaha, han pekar ut oss, då går vid då....? Typ. Jag är inte mycket piggare nu.

Jag försökte shoppa. Men det jag köpte blev lite tuggisar, en apportbock, pärmar till hundarnas papper samt lite bajspåsar. Ville hitta en bra dragsele eller så till Crux. Svårt som attan. Jag har för liten hund... Det är nog det som är problemet.. Men hon går att bära innanför jackan när hon är så trött att hon inte orkar titta vart hon går. Skulle nog inte vilja byta tillbaka till stor hund på ett bra tag faktiskt. Visst finns det för och nackdelar... Men jag älskar mina småttingar.

Ett urval av bilder:
Crux på bordet. Hon var apduktig, domaren fick pilla och greja. :)



Rudy, Linn och Britzyk


Jag och Crux


En liten Borzoi-pojke som gav min kameralins(och mig) en puss


BIR: Multatuli Nokaut
BIM:
Norwinstar's Anastasia


GRATTIS!!!!!

Inga kommentarer: