lördag 25 oktober 2008

Stora utställningsdagen!

Idag begav vi oss hyffsat tidigt på morgonen till Sollentuna för att ställa ut lilla Crux. Väl där inser att jag inte har något uställningskoppel, så det är bara att köpa! Fanns mängder att välja på. Hittade iaf ett (eller fler då, men köpte bara ett) som jag tyckte passa. Sen var det lite väntan innan vi skulle in i ringen. Var massa andra trevliga dvärgpinscherägare där var av en del jag träffade tidigare på lite dvärgpinscherträffar, var väldigt trevlig stämning. :)

Till resultatet då: Crux blev BIM (Bäst i motsatt kön). BIR blev Linas Fenriz. Grattis! Crux var jätteduktig, verkligen över förväntan, och uppförde sig väldigt väl. Vi har väl inte tränat typ alls, så med tanke på det så gick det väldigt bra. Att sen domaren råkade gilla henne och att det inte var så många hundar, dvs liten konkurrans, var nog positivt för henne. Jag är jättestolt!

Här är kritiken hon fick: Medelstor, feminimt huvud, mörka ögon. Korrekt bett, bra öron, bra överlinje, bra kropp för åldern. Något knapp skuldervinkel. Utmärkta vinklar bak. Fria rörelser"

Jag tycker personligen att det är lite lustigt att det står korrekt bett när domaren kommenterade att det saknades tänder. Visserligen är bettet i sig korrekt, om man ignorerar att hon saknar en halv tand.. Vet inte hur de bedömer sånt. Nedslaget hon fick på tanden var iaf muntligt. Jag vet om den bristen hos min hund, och har ingen ambition att dölja det. Men det var tydligen inte så viktigt just idag. Fast, ska inte klaga heller!

Efter utställning ringde Luss och tala om att de där stövlarna hon var så säker på att jag hämtat hos henne tidigare var kvar. Jag hade rätt! *s* Så åkte dit och hämtade dem, snacka lite gojja och fick dessutom med mig kompostgaller och en tv-bänk.. Hon sa det magiska orden: "Du kan ha låder i den, som du kan lägga saker i och sortera, det blir jättefint!". Vaddå hon känner mig? *asg* Sånt kan jag inte stå emot. Att den dessutom matchar min byrå gör ju inte saker sämre. Så nu står det en tv-bänk i farmors bil. Ska ställa den i förrådet imorrn. Bara för att jag har ett stort förråd så kan jag samla på mig en jävla massa mer grejer! Tjoho!

Inga kommentarer: