tisdag 14 oktober 2008

Cruxs tass är trasig.

Igår när vi var ute på kvällprommisen runt skolan så rusa mina hundar runt och in i skogen och tillbaka, som de brukar. När de var inne i skogen hörde jag ett tjut! Crux kom tillbaka snabbt när jag ropa på henne och jag lyfte upp henne för att koppla. Hon stödde på alla ben så tänkte nog att det inte var hon. Yoda kom tillbaka och även han stödde på alla ben och var mest glad. Konstigt tänkte jag, vad var det då som lät? Tänkte om de skrämt någon stackars annan hund när de var inne i skogen. Stod där ett tag och lyssnade men hörde inget. Så traskade hemmåt. Väl hemma upptäcker jag en massa BLOD på mina byxor. Då börjar jag kolla igenom hundarnas tassar. Det visar sig ett Crux har ett rakt fint snitt på ena trampdynan bak. Det är bara att tvätta, tejpa ihop såret och plåstra om lite. Hon var faktiskt jättesnäll. Tänkte skryta om det nu, men efter promenaden så var allt blött och skitigt trots flera lager plast. Så var bara att dra bort allt. Då var hon inte snäll kan jag säga! Skrek som en stucken gris, sprattlade och var allmänt jobbig... Nu ligger hon och sover, utan bandage. Det är inte speciellt djupt och det har dragit ihop sig bra sen igår. Ska sätta tejp igen när det torkat.

Innan prommisen, med en massa plast runt tassen! Skitdålig bild. Men man ser hur fundersam hon är över varför hennes tass är plastig.. Kan rapportera att hon sprang på som vanligt på promenaden, rusade hejvilt utan någon hälta alls..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojoj, hoppas det blir bra och inga infektioner.
/Dvärghundspossen