lördag 4 oktober 2008

En dag i svampskogen.

Idag åkte jag och föräldrarna ut i skogen mot lejondal för att jaga små och stora svampar! Bra väder, kaffe i termosen samt en stor korg som vi fyllde. Helt perfekt! Hittade rätt mycket svamp, iaf så att vi fyllde korgen. Iaf jag är nöjd, mor min skulle nog velat ha fler trattisar.. *s* Hundarna njöt av få springa lösa i urskogen.. Nu sover de som små barn kan jag säga.
Fjällig taggskivling. Eller nått? Iaf var den för gammal för att vara till någon nytta i köket.



Ett konstigt djur jag hittade... *flin* Yoda rusar mot mig på inkallning..



Vi hitta ett rådjur....


Så här går det till när familjen Eklöf gör något, framförallt makarna Eklöf: Det ska vara en karta, är man i skogen så måste det vara med en karta! Detta är dock en usel karta, inga detaljer. Högupplösta orienteringskartor ska det vara! Vi lyckades dock, bra som vi är, orientera oss ändå ;)



Crux var icke nöjd med att vara uppbunden en meter från mig. Satt mest och ömkande sig. Visserligen tyst. Men visade tydligt hur hon led... Notera att det ligger en handduk i bakgrunden så de skulle slippa ligga i blöt kall mossa.. Men nej.. Det ville inte Crux. Yoda däremot låg snällt där, även om han menande tittade på mig konstant... *s*

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där har jag också varit med om... man har ett fint liggunderlag, men hunden sitter bredvid och fryser. Ibland undrar man hur korkade dom är egentligen... tur att dom är söta och charmiga iaf, *S*.
/Dvärghundspossen