lördag 11 oktober 2008

lite hundträning

Igår lade jag ett varsitt spår till jyckarna på kanske 5-10 meter. Tätt med godis för att de faktiskt ska fatta. Dock fattade de dock inte förns vid slutet, och då spårade mina fortsatta spår! Så ska ändra strategi. Kanske en liten ipo-ruta på typ 30x30 cm i början då de får upp intresset för marken och sen typ en meter mellan godisarna? Jag ska pröva det iaf.

Igår fick jag senaste numret av Canis dessutom. Mycket intressanta artiklar som vanligt, återkommer säkert till det. Det är verkligen den bästa hundtidningen som finns! Förutsatt att man är intresserad av hundträning då. Även om man inte tävlar så finns det mycket intressanta perspektiv och vinklar som man även kan ha nytta av i vardagslydnaden.

Om ca en månad så börjar kursen jag anmält mig och Yoda till i rallylydnad. Ska bli spännande.

Inga kommentarer: