tisdag 21 oktober 2008

Spårträning med Luss och Chillie

I eftermiddags blev det spårning. Luss lade ett varsitt ipo-spår till mina hundar, och jag lade ett riktigt spår med apporter till Nasse. Både Yoda och Crux var jätteduktiga, detta var första gången de gick någon annans spår och de klarade detta galant! Eller, så bra som de brukar klara mina spår ;) Crux jobbar riktigt bra med näsan! *nöjd* Hon kan nog utvecklas i en riktning där vi kan göra appellen om vi vill det, det vore lite tufft.

Chillie tog sitt spår bra, lite problem med att hitta första apporten efter att hon hade markerat den. Men sen var hon supernoga, tog alla pinnar och löste alla svårigheter bra. Området där jag lade hennes spår rör det sig rätt mycket folk i, så var en del sidospår och störningar. Var länge sen jag såg dem spåra och jag tycker de utvecklats jättemycket som ekipage, mycket lugnare och samspelta. Härligt att se :) Men de är ju ett elitekipage nu, såklart de har utvecklats ;)

Luss flyttar till Säffle i helgen, det är lite tråkigt tycker jag. Hon ska ju tillbaka till Stockholm snart igen, men det är ändå lite tråkigt att hon flyttar så långt bort ett tag nu. Kommer nog sakna henne lite, tror jag minsann. Och nassemasken!

Inga kommentarer: