tisdag 9 juni 2009

Vad gör man nu då?

Jaha, nu är skolan faktiskt slut på riktigt för terminen. Vad gör man då då? Fundera på vad ens c-uppsats om ett år ska handla om kanske? Eller läsa lite böcker som inte är kurslitteratur? Hemska tanke.... Jag har iofs en hel del intressanta böcker jag vill läsa som inte direkt är kurslitteratur, men som antingen antknyter till religion eller filosofi. Eller religionsfilosofi. Ni förstår grejen kanske? Just nu läser jag Kirkegaards "Begreppet ångest". Grymt intressant, det råkar ju vara så att han behandlar ämnen som arvssynden och andra smaskigheter. Tänkte skriva att han är min favorit-filosof. Men det går ju inte att säga eftersom jag knappt läst något annat, eller, jag läste en del filosofi på komvux, men jag kommer inte ihåg överdrivet mycket...

Så nu sitter jag och rullar tummarna. Har inga planer alls för sommaren faktiskt, mer än att försöka hitta ett halvtidsjobb. Och ja, träna hund då. Kanske ska ta och anmäla oss till en lydnadstävling så att jag har ett datum att jobba mot.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stötte ihop med en av mina studenter i hissen, och jag sa lite käckt att "ja snart är det väl sommarlov!". Han bara "inte mycket till lov, när man måste jobba hela sommaren". Det där hade jag helt förträngt, hela fenomenet med sommarjobb så att man egentligen inte har nån semester alls... Hoppas du slipper slita ihjäl dej.
/Dvärghundspossen

Ida Eklöf sa...

Än så länge ser det ut som jag har en mycket lugn sommar... På gott och ont :)